A logikai játék egy klasszikus oktatási segédeszköz. Nagyobb óvodásoknak és iskolásoknak ajánljuk. Segítségével könnyen meg lehet ismerni a legegyszerűbb síkidomokat. Nagy segítséget nyújt a halmazalkotásban és a logikus gondolkodás fejlődésének elősegítésében.
Fejlesztési területek:
- szem-kéz koordináció
- finommotorika
- színfelismerés
- formafelismerés
- alaklátás
- alak-háttér észlelés
- sorrendiség
- figyelem
- vizuális memória
- logikus gondolkodás
- beszédértés
- beszédkészség
A készlet számtalan játéklehetőséget nyújt, melyekről a "Játékszabály" fül alatt olvashat.
PCW 008
Logikai játék
Tartalma:
48 db színes, műanyag síkidom lapocska:
• 3-féle síkidom
• 4 színben
• 2 méretben
• 2 féle tömörséggel (lukas és tömör)
Anyaga: műanyag
Ajánlott korosztály: 6+
Játékosok száma: 1+
Fejlesztési területek:
- szem-kéz koordináció
- finommotorika
- színfelismerés
- formafelismerés
- alaklátás
- alak-háttér észlelés
- sorrendiség
- figyelem
- vizuális memória
- logikus gondolkodás
- beszédértés
- beszédkészség
A játék célja
A logikai játék egy klasszikus oktatási segédeszköz. A játék lényege, hogy a síkidom lapokat tulajdonságaik alapján, különféle szempontok szerint rendezzük, sorba rakjuk, halmazokat alkotunk azokkal.
Játékvariációk
Számtalan módon játszhatunk ezzel a készlettel, a gyermekek egyéni fejlettségi szintje és fantáziánk szerint.
Egyszerű halmazalkotás
A legkisebbeknek, a legegyszerűbb feladat. Csoportosítsuk a lapokat különféle szempontok szerint: szín, forma, nagyság vagy tömörség.
Kombinált halmazalkotás
Csoportosításhoz adjunk összetettebb szempontokat, pl: kicsi és lukas vagy nagy és tömör.
Elkezdett halmazalkotás folytatása
Kezdjük el a csoportosítást tetszőleges szempontok szerint, és kérjük meg a gyermeket, hogy megfigyelés után találja ki, milyen szempont szerint válogattunk, és folytassa a halmazalkotást.
Elrontott halmazalkotás javítása
Alkossunk halmazokat tetszőleges szempont szerint, de néhány lapot ne a megfelelő csoportba tegyünk. A gyermek fedezze fel a „hibát”, és javítsa.
Kakukktojás
Tegyünk ki egymás mellé néhány lapot, melyek egy kivételével egy adott tulajdonságukban megegyeznek. A gyermek keresse meg a kakukktojást.
Barkochba
Az egyik játékos eldug egy lapot. A többiek minél kevesebb kérdéssel igyekeznek kitalálni, hogy melyik az. Aki kitalálja, az dughatja el a következő lapot.
Sorozatalkotás adott szempont szerint
Rakjon ki a gyermek olyan sorozatot pl.:
- melyben a szomszédos lapok egyetlen tulajdonságban különböznek egymástól
- melyben a szomszédos lapok egyetlen tulajdonságban hasonlítanak egymásra
- melyben egy adott tulajdonság variációi ritmikusan ismétlődnek (pl.: kicsi-nagy, lukas-tömör vagy kör-négyzet-háromszög)
Úgy is játszhatjuk, hogy elkezdünk tetszőleges szempont szerint kirakni egy sorozatot, és a gyermek kitalálja a szabályt.
Rontós játék
Néhány lapot kiteszünk az asztalra. Az első játékos igaz állítást mond a kirakott lapokról, pl.: mindegyik piros. A következő játékos hozzátehet vagy elvehet a lapok közül úgy, hogy az állítás ne legyen igaz. A bővített vagy szűkített halmazról most ő mond igazat, amit a következő játékos „ront el” hozzátevéssel vagy elvétellel.