|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BELÉPÉS
TERMÉK MENÜ Kérjük válasszon az alábbi menüpontok közül, vagy használja a fent található termékkeresőt! AZONNAL ÁTVEHETŐ BÖLCSŐDEI ÉS ÓVODAI BÚTOROK SZŐNYEG KATALÓGUS AKCIÓS TERMÉKEK KÉSZLETKISÖPRÉS ÚJDONSÁGOK LEGKEDVELTEBBEK PSZICHOLÓGIAI TÁRSASJÁTÉKOK BAMBI TERMÉKCSALÁD KÉSZSÉGFEJLESZTŐ ESZKÖZÖK JÁTÉKOK KREATÍV- ÉS RAJZESZKÖZÖK HANGSZEREK SPORTSZEREK SZABADTÉRI JÁTÉKOK BÖLCSŐDÉKNEK AJÁNLJUK ÓVODÁKNAK AJÁNLJUK ISKOLÁKNAK AJÁNLJUK BÚTOROK ÉS TEXTÍLIÁK ÉTKEZÉS ÉS ÉTKEZTETÉS KÖNYVEK PEDAGÓGUSOKNAK JÁTSZÓTÉRI - ÉS KÜLTÉRI ESZKÖZÖK JÁTSZÓHÁZAKNAK MÁRKÁK KOSÁR A kosárban levő termékek értéke: 0 Ft KOSÁR TARTALMA KUPON KÓD: |
TERMÉKLEÍRÁS
A tehetség felismerésének, fejlesztésének kérdései évszázadokon keresztül végigvonultak a korok oktatási rendszerein. Épp ezért nagyon sok elméleti szakember foglalkozott ezzel a pedagógia-pszichológia határmezsgyéjén található szakterülettel. A mai magyar társadalomnak is óriási szüksége van tehetséges, kreatív emberekre. Emiatt is fontos a tehetségígéretekre minél korábban odafigyelnünk, minden gyerekből előcsalogatnunk a bennük rejlő tehetséget, hogy társadalmunk aktív és alkotó tagjai legyenek, saját boldogságukat és boldogulásukat is szem előtt tartva. A tehetségesség megítélése nem tartozik a legegyszerűbben megválaszolható kérdések közé. Mivel nem igaz, hogy a tehetség utat tör magának, nekünk segíteni, támogatni kell, mert elvész, középszerűvé válik.
Szükségünk van a tehetségesekre! Ezen igényt hívatott szolgálni jelen kötet is. A szerző olyan életkorra fókuszál, melyben már megmutatkozhatnak a tehetségcsírák, tehetségígéretek. A könyv azoknak készült, akik a tehetségtémában mélyebb, rendszerezett ismereteket kívánnak szerezni. A kötet fejezetei különálló egészet alkotnak, de a komplex tehetségpedagógia elveit követik. Az irodalmi hivatkozások lehetőséget adhatnak az érdeklődő olvasónak további elmélyülésre a témában. A könyv a felsorakoztatott gyakorlati példák által életszerűbbé válik, míg a pozitív esetleírások a jövőorientáltságot erősítik. Kiváló támpontot ad a mű ahhoz, hogy miként ismerjük fel a tehetséget, milyen eljárásokkal, eszközökkel és pedagógusi, szülői attitűddel tudjuk elérni a tehetséges gyerekben rejlő értékek kibontakozását. Sokféle feladat megoldását kívánja ez a munka a pedagógustól. Nemcsak a kiemelkedő képességek feltérképezését és fejlesztését, hanem a személyiség egészének fejlesztését is. Csak így van esély arra, hogy a legmesszebbre juttassuk el a tehetséges gyerekeket képességeik fejlődésének útján. Ez a tevékenység a pedagógustól gyakran a szokásostól eltérő nevelői stílust is kíván, amelyben nagy szerepet kell kapnia az oly gyakran emlegetett differenciált bánásmódnak.
A tehetségfejlesztéssel kapcsolatos kutatások és gyakorlati tapasztalatok egyaránt bizonyítják, hogy a tehetség kibontakoztatásában meghatározó szerepe van a pedagógusnak. Ahhoz, hogy minden tehetséges gyerek magas szintű teljesítménybe tudja fordítani képességeit, támogató, elfogadó-befogadó környezetre van szüksége. Ezt biztosíthatja a tehetséggondozó pedagógus, aki mellett a gyerek elég merész lesz ahhoz, hogy tehetségét valóra váltsa.
A szerző – lokálpatrióta módon – saját térségéből hozza a példákat a megvalósult tehetségekről, akik a maguk boldogságára és mások boldogulására alkotnak az élet bármely területén. Kutatásait a tágabb térségben valósította meg, így teljes rálátása van a tehetségfejlesztés ismertségére, elismertségére, illetve az itt folyó szakmai munkára. Ezek a példák alapozták meg a bemutatott programokat, foglalkozásokat, melyeket bőven és részletesen ismertetnek. Életszerű példákat kapunk a tehetségműhelyek munkájából, amelyek bármely óvoda számára követhetőek. Hiányt pótol a kötet, amely szabatos, mindamellett olvasmányos stílusban íródott, a pedagógusok és a szülők körében nagy érdeklősére tarthat számot.
ÖNNEK AJÁNLJUK
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|