Ennek a párosító játéknak a segítségével a gyermekek megismerkedhetnek azokkal a növényekkel, melyek mindennapi zöldségeiket és gyümölcseiket szolgáltatják. Ha a gyermek helyesen rakja össze a párokat, akkor a két kép pontosan illeszkedik egymáshoz, így a gyermek önmagát tudja ellenőrizni. Az ismeret- és szókincsbővítés mellett ez a készlet fejleszti a finommotorikát, a szem-kéz koordinációt a logikai gondolkodást és a memóriát is.
Fejlesztési területek:
- szem-kéz koordináció
- finommotorika
- rész-egész viszony észlelése
- vizuális memória
- ismeretbővítés
- szókincsbővítés
Az alapjátékon kívül számtalan variációban játszható, ezekről bővebben a Játékszabály fül alatt olvashat.
Pedagógusok ajánlásával!
FRA 26119
Mi fán terem? – párosító játék
Ennek a párosító játéknak a segítségével a gyermekek megismerkedhetnek azokkal a növényekkel, melyek mindennapi zöldségeiket és gyümölcseiket szolgáltatják. Az ismeret- és szókincsbővítés mellett ez a készlet fejleszti a finommotorikát, a szem-kéz koordinációt és a memóriát is.
Tartalma:
40 db képkártya, melyekből 20 képpár rakható össze
Anyaga: karton
Ajánlott korosztály: 4+
Játékosok száma: 1
A játék célja
Különféle zöldségek és gyümölcsök rajzának összepárosítása a növénnyel, melynek részei. Ha a gyermek helyesen rakja össze a párokat, akkor a két kép pontosan illeszkedik egymáshoz, így a gyermek önmagát tudja ellenőrizni.
Fejlesztési területek:
- szem-kéz koordináció
- finommotorika
- rész-egész viszony észlelése
- vizuális memória
- akusztikus memória
- ismeretbővítés
- szókincsbővítés
A játék menete
Tegyük az asztalra és keverjük össze a képkártyákat. A gyermek válasszon egy képkártyát, majd keresse meg a többi közül a párját, és illessze mellé. Játék közben (szükség szerint segítséggel) a gyermek nevezze meg a zöldségeket, gyümölcsöket és a növényeket.
A játékban megjelenő zöldségek, gyümölcsök:
sárgarépa, fejes káposzta, burgonya, tök, banán, hagyma, alma, kókuszdió, cékla, olívabogyó, narancs, szőlő, cseresznye, gomba, kukorica, barack, padlizsán, borsó, bab, paradicsom
További játékvariációk
Játékosok száma: 1-4
Memóriajáték
Tegyük az asztalra összekeverve, képpel lefelé fordítva a kártyákat. Egy játékos fordítson fel egymás után 2 kártyát. Ha párt talált, vegye el és illessze össze, majd fordítson fel újabb 2 kártyát. Ha nem talált párt, akkor fordítsa le és hagyja a helyükön a kártyákat, és a következő játékoson a sor. Ha elfogytak a kártyák az asztalról, számolják össze a játékosok a szerzett párjaikat. Aki a legtöbb párt gyűjtötte, az nyer.
Gyorsasági játék 1.
Csak a zöldség- és gyümölcsképeket tegyük felfelé fordítva, összekeverve az asztalra. A játékvezető információi alapján kell megkeresni a képeket, pl.: „Keresd meg azt a zöldséget, amelyiknek kalapja van!”. Aki előbb csap rá a megfelelő kártyára, az megtarthatja. Az győz, aki több kártyát gyűjt össze.
Gyorsasági játék 2.
Csak a zöldség- és gyümölcsképeket tegyük felfelé fordítva, összekeverve az asztalra. A játékvezető mutasson fel egy növény-képet. Aki előbb csap rá a párjára, az megtarthatja. Az győz, aki több kártyát gyűjt össze.
Játszhatjuk fordítva is: a növény-képeket tegyük ki az asztalra, és egy-egy zöldség- vagy gyümölcsképet mutassunk fel.
Barkochba
Az egyik játékos gondoljon egy zöldségre vagy gyümölcsre a képkártyákról. A többiek tegyenek fel kérdéseket, melyek segítségével találják ki, társuk melyik ételre gondolt. Versenyezhetnek is a játékosok: aki hamarabb kitalálja a feladványt, elveheti a képet, és akinél a játék végén a legtöbb kártya van, az nyer.
Fordított barkochba
Az egyik játékos gondoljon egy képkártyán szereplő zöldségre vagy gyümölcsre, és mondjon róla minél több tulajdonságot. A többiek próbálják kitalálni. Az előbbi játék alapján versenyezhetnek is.
Csoportosítás
Csoportosíthatjuk az ételeket különféle szempontok szerint, pl.: zöldség/gyümölcs, szín, forma szerint, stb.
További fejlesztési területek:
- iránydifferenciálás
- vizuális memória
- auditív memória
- figyelem
- beszédészlelés
- beszédértés
- beszédkészség
- társas készségek
- fő- és alfogalmak