Ezzel a játékkal a gyermekek felfedezhetik a csodálatos állatvilágot. Párosítsuk össze az állatot a kölykével. Ha helyesen raktuk össze, akkor a két kép pontosan illeszkedik egymáshoz.
Fejlesztési területek:
- szem-kéz koordináció
- finommotorika
- színfelismerés
- formafelismerés
- alaklátás
- alak-háttér észlelés
- ismeretbővítés
- szókincsbővítés
Az alapjáték mellett számtalan más játéklehetőség rejlik ebben a puzzle-ban, pl. memória-, gyorsasági játék és barkochba. E tevékenységek további területek fejlesztésére nyújtanak lehetőséget. Ezekről a játékvariációkról és fejlesztési területekről a Játékszabály fül alatt olvashat.
Pedagógusok ajánlásával!
A játék célja
A kifejlett állatok összepárosítása kölykükkel. Ha a gyermek helyesen rakja össze a párokat, akkor a két kép pontosan illeszkedik egymáshoz, így a gyermek önmagát tudja ellenőrizni.
A játék menete
Tegyük az asztalra és keverjük össze a képkártyákat. A gyermek válasszon egy képkártyát, majd keresse meg a többi közül a párját, és illessze mellé. A párosítást a háttér színe is segíti. Játék közben (szükség szerint segítséggel) a gyermek nevezze meg az állatot és kicsinyét.
A játékban megjelenő állatok:
medve, lepke, tehén, tyúk, oroszlán, hal, kacsa, elefánt, sas, szarvas, ló, kecske, béka, liba, kenguru, macska, kutya, bagoly, panda, pingvin, birka, hattyú, tigris, bálna
További játékvariációk
Játékosok száma: 1-4
Memóriajáték
Tegyük az asztalra képpel lefelé fordítva a kártyákat. Egy játékos fordítson fel egymás után 2 kártyát. Ha párt talált, vegye el és illessze össze, majd fordítson fel újabb 2 kártyát. Ha nem talált párt, akkor fordítsa le és hagyja a helyükön a kártyákat, és a következő játékoson a sor. Ha elfogytak a kártyák az asztalról, számolják össze a játékosok a szerzett párjaikat. Aki a legtöbb párt gyűjtötte, az nyer.
Gyorsasági játék
A játékvezető információi alapján kell megkeresni az állatokat, pl.: „Keresd meg azt az állatot, amelyik csontot eszik!”. Aki előbb csap rá a megfelelő kártyára, az megtarthatja. Az győz, aki több kártyát gyűjt össze.
Barkochba
Az egyik játékos gondoljon egy állatra a képkártyákról. A többiek tegyenek fel kérdéseket, melyek segítségével találják ki, társuk melyik állatra gondolt. Versenyezhetnek is a játékosok: aki hamarabb kitalálja a feladványt, elveheti az állat képét, és akinél a játék végén a legtöbb kártya van, az nyer.
Fordított barkochba
Az egyik játékos gondoljon egy állatra, és mondjon róla minél több tulajdonságot. A többiek próbálják kitalálni. Az előbbi játék alapján versenyezhetnek is.
Csoportosítás
Csoportosíthatjuk az állatokat különféle szempontok szerint: háziállatok-vadállatok, lábak száma, élőhely stb.
Ki az anyukám?
Nevezzünk meg egy állatkölyköt, pl.: hernyó, boci, ebihal stb. A gyermekek találják ki, hogy mely kifejlett állat kicsinyét neveztük meg. Versenyezhetnek is a játékosok a fent leírt módon.
Ki a gyerekem?
Az előbbi játék fordítottja: a kifejlett állatot nevezzük meg, és a gyermekeknek az állatok kicsinyének nevét kell megmondaniuk.
további fejlesztési területek:
- iránydifferenciálás
- vizuális memória
- auditív memória
- figyelem
- beszédészlelés
- beszédértés
- beszédkészség
- társas készségek