Ennek a párosító játéknak a segítségével gyakorolhatják a gyermekek a számlálást, alakulhat mennyiségfogalmuk és ismerkedhetnek a számképekkel.
Fejlesztési területek:
- szem-kéz koordináció
- finommotorika
- mennyiségfogalom
- számlálás
A játék sok variációban használható, ezekről bővebben a "Játékszabály" fül alatt olvashat.
FRA 26110
Számok 1-20-ig – párosító játék
Tartalma:
40 db képkártya, melyekből 20 képpár rakható össze
Anyaga: karton
Ajánlott korosztály: 3+
Játékosok száma: 1
A játék célja
Különféle élőlények és tárgyak mennyiségének összepárosítása a megfelelő számképekkel. Ha a gyermek helyesen rakja össze a párokat, akkor a két kép pontosan illeszkedik egymáshoz, így a gyermek önmagát tudja ellenőrizni.
Fejlesztési területek:
- szem-kéz koordináció
- finommotorika
- mennyiségfogalom
- számlálás
A játék menete
Tegyük az asztalra és keverjük össze a képkártyákat. A gyermek válasszon egy mennyiséget jelölő képkártyát, majd keresse meg a többi közül a számkép párját, és illessze mellé. Játék közben (szükség szerint segítséggel) a gyermek hangosan számlálja meg az élőlényeket és tárgyakat. Kortól és egyéni fejlettségi szinttől függően korlátozhatjuk a játékba bevont párok számát, a kevesebb mennyiségekre.
A játékban megjelenő élőlények és tárgyak:
autó, pingvin, cápa, maci, óra, alma, papírsárkány, fagylalt, gomba, esernyő, karóra, csoki, fogkefe, töltőtoll, telefon, körte, labda, ceruza, hegyező
További játékvariációk
Játékosok száma: 1-4
Kortól és egyéni fejlettségi szinttől függően korlátozhatjuk a játékba bevont párok számát, a kevesebb mennyiségekre.
Memóriajáték
Tegyük az asztalra összekeverve, képpel lefelé fordítva a kártyákat. Egy játékos fordítson fel egymás után 2 kártyát. Ha párt talált, vegye el és illessze össze, majd fordítson fel újabb 2 kártyát. Ha nem talált párt, akkor fordítsa le és hagyja a helyükön a kártyákat, és a következő játékoson a sor. Ha elfogytak a kártyák az asztalról, számolják össze a játékosok a szerzett párjaikat. Aki a legtöbb párt gyűjtötte, az nyer.
Gyorsasági játék 1.
Csak a mennyiségi képeket tegyük felfelé fordítva, összekeverve az asztalra. A játékvezető azt mondja, pl.: „Keresd meg azt a képet, amin 6 dolog van!”. Aki előbb csap rá a megfelelő kártyára, az megtarthatja. Az győz, aki több kártyát gyűjt össze.
Gyorsasági játék 2.
Csak a mennyiségi képeket tegyük felfelé fordítva, összekeverve az asztalra. A játékvezető mutasson fel egy számképet. Aki előbb csap rá a színes párjára, az megtarthatja. Az győz, aki több kártyát gyűjt össze.
Játszhatjuk fordítva is: a számképeket tegyük ki az asztalra, és egy-egy mennyiségi képet mutassunk fel.
Barkochba
Az egyik játékos gondoljon egy élőlényre vagy tárgyra a képkártyákról. A többiek tegyenek fel kérdéseket, melyek segítségével találják ki, társuk melyik dologra gondolt. Versenyezhetnek is a játékosok: aki hamarabb kitalálja a feladványt, elveheti a képet, és akinél a játék végén a legtöbb kártya van, az nyer.
Fordított barkochba
Az egyik játékos gondoljon egy képkártyán szereplő dologra, és mondjon róla minél több tulajdonságot. A többiek próbálják kitalálni. Az előbbi játék alapján versenyezhetnek is.
Csoportosítás
Csoportosíthatjuk a képeket különféle szempontok szerint, pl.: élő / életten; növény / állat / tárgy; stb.
További fejlesztési területek:
- iránydifferenciálás
- vizuális memória
- auditív memória
- figyelem
- beszédészlelés
- beszédértés
- beszédkészség
- társas készségek