Az Állati akrobatika memóriafejlesztő társasjátékban a gyermekek feladata, hogy a kártyán bemutatott állatokat és elhelyezkedésüket lemásolják.
Kicsik számára kihívást jelentő feladat, hogy a hasonló képek között megjegyezzék az apró különbségeket.
Elsőre talán könnyűnek tűnik a feladat, hogy a kiválasztott és 15 másodpercig memorizált kártyát megtaláljuk a többi között, de a sok hasonlóság miatt, nem is annyira egyszerű!
A Beleduc társasjátéka mér 3 éves kortól jó szórakozást kínál.
Fejleszti a vizuális memóriát és a részletmegfigyelő képességet.
A játék előkészítése:
Tegyük a játéktáblát az asztal közepére. Keverjük össze a kártyákat és rakjuk azokat a tábla mellé képpel lefelé.
A felső három kártyát fordítsuk meg, hogy látni lehessen a rajtuk lévő állatokat.
A játék menete:
A legfiatalabb játékos kapja meg elsőként a játéktáblát. A három megfordított kártyát 15 másodpercig memorizálja minden játékos, majd visszafordítjuk azokat.
A játékos, akinél a játéktábla van megpróbálja kirakni az egyik korábban megfordított kártyán lévő mutatvány párt. A játéktáblát ezután visszahelyezi az asztal közepére. A bal oldalán ülő játékos kiválasztja azt a kártyát, amelyen szerinte a táblán kirakott mutatvány látható. Ha a megfelelő kártyát választotta akkor megtarthatja azt. Ha nem sikerült akkor a következő játékos próbálkozhat.
Ha olyan mutatvány pár került kirakásra amelyik a három kártya közül egyiken sem szerepelt, akkor a bal oldalon lévő játékos kap egy kártyát jutalomként, hiszen a feladata megoldhatatlan volt.
A két megmaradt kártyát visszatesszük a pakli aljára és a következő három kártya kerül felfedésre.
A táblát át kell adni a következő játékosnak.
A játék addig tart míg minden játékos háromszor használta a játéktáblát. A játékot az nyeri, aki a legtöbb kártyát gyűjti össze a játék végére.