|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BELÉPÉS
TERMÉK MENÜ Kérjük válasszon az alábbi menüpontok közül, vagy használja a fent található termékkeresőt! AZONNAL ÁTVEHETŐ BÖLCSŐDEI ÉS ÓVODAI BÚTOROK SZŐNYEG KATALÓGUS AKCIÓS TERMÉKEK KÉSZLETKISÖPRÉS ÚJDONSÁGOK LEGKEDVELTEBBEK PSZICHOLÓGIAI TÁRSASJÁTÉKOK BAMBI TERMÉKCSALÁD KÉSZSÉGFEJLESZTŐ ESZKÖZÖK JÁTÉKOK KREATÍV- ÉS RAJZESZKÖZÖK HANGSZEREK SPORTSZEREK SZABADTÉRI JÁTÉKOK BÖLCSŐDÉKNEK AJÁNLJUK ÓVODÁKNAK AJÁNLJUK ISKOLÁKNAK AJÁNLJUK BÚTOROK ÉS TEXTÍLIÁK ÉTKEZÉS ÉS ÉTKEZTETÉS KÖNYVEK PEDAGÓGUSOKNAK JÁTSZÓTÉRI - ÉS KÜLTÉRI ESZKÖZÖK JÁTSZÓHÁZAKNAK MÁRKÁK KOSÁR A kosárban levő termékek értéke: 0 Ft KOSÁR TARTALMA KUPON KÓD: |
TERMÉKLEÍRÁS
JÁTÉKSZABÁLY
A KÁRTYÁK LEÍRÁSA:
- 20 kártya nagy fotókkal, melyek az iskolai zaklatás és erőszak megelőzésére szolgálnak. A kártyák öt különböző sorozatba állíthatók, mindegyiken négy lépéssel. Mindegyik sorozatnak más színű széle van, hogy könnyebben lehessen felismerni és csoportosítani a kártyákat ugyanazon sorozaton belül. JAVASOLT KOR ÉS UTASÍTÁSOK: 4 éves kortól 8 éves korig, bár a jellemzői szerint idősebb gyerekeknek, sőt tizenéveseknek is nagyon megfelelő, alkalmazva a tevékenységeket és mélységüket, melyekkel felfedezheted a képek által bemutatott zaklató helyzeteket, a szóban forgó korosztályra. A játék célja a gyerekeket tudatosítani és megtanítani arra, hogy hogyan előzzék meg az iskolai zaklatásokat. Cél továbbá ellátni a gyerekeket bizonyos stratégiákkal a zaklatás kezelésére. A játékot arra tervezték, hogy eszköz legyen a tanárok kezében, segítve őket az osztálytársi zaklatás fogalmának kezelésében, jóval azelőtt, hogy ezek a szituációk megjelennek. A JÁTÉK MENETE: 1. Csoportosítsd az egy sorozatba tartozó kártyákat. Könnyű felismerni őket, mert minden sorrendnek különböző színű széle van. 2. Tedd a kártyákat egy sorozatba, aszerint ahogyan a képeken lévő tevékenységek mutatják. Leellenőrizheted, hogy helyes-e a kártyák hátán lévő önellenőrző rendszer használatával. 3. Elemezz minden sorozatot: a létrehozott szituációt és a környezetet, amiben létrejött, a főszereplőket, mindegyikőjük viselkedését, a felmerült érzéseket, a probléma megoldási módjait és a helyzet pozitív következményeit. CSOPORT TEVÉKENYSÉGEK: 1. Egy csapat vagyunk. o Kor: 4 évestől o A játék célja: minden résztvevőnek sorozatba tenni a 20 kártyát és az öt sorozat közös jelentését megérteni o Kezdés előtt: - Magyarázd el a gyerekeknek, hogy a játék célja megérteni, mi történik az egyes sorozatokban és elgondolkodni azon, mi a közös bennük. - Oszd fel öt részre az osztálytermet és mindegyiknek adj egy sorozatszínt (világoskék, piros, zöld, sötétkék és sárga). o Eljárás: 1. Helyezd fejjel lefelé a kártyákat. Minden résztvevő felvesz egy kártyát és az osztályteremnek abba a részébe teszi, ami megfelel a kártyán lévő színnek. A kártya színe az ő csapatának a színe lesz. - 20-nál több játékos esetén, egy kártyát két gyereknek is kijelölhetsz, és mondhatod nekik, hogy a megfelelő színű helyre menjenek. - Kevesebb, mint 20 játékos esetén addig ismételd a kártyahúzást, amíg mindegyik kiosztásra került. Az első kártya szélnek színe határozza meg, mely csapathoz tartoznak. Ha készek a csapatok, mindegyikből egy jelentkező – a felfedező – kártyát cserél a másik csapat felfedezőivel, amíg végül a sorozat négy kártyája a csapatukban van. 2. A csapat tagjainak meg kell próbálniuk helyes sorrendbe tenni a kártyákat (aszerint, hogy mit gondolnak, milyen sorrendben történtek a képeken lévő események). 3. Ha sorrendbe rakták a sorozatot, az egész csapatnak a saját színét kiabálnia kell, hogy a többi csapat tudja, hogy befejezték a sorozatukat. 4. A tanárnak meg kell kérnie minden csapatot, hogy magyarázzák el a többi gyereknek a sorozatukat, mi történik a kártyák képein, hogy érzik magukat a zaklatás áldozatai és hogyan oldható meg a szituáció. 5. Mindegyik csapatnak a következtetéseket a táblára kell felírnia. Mindegyik lényegét figyelembe kell venni és megvitatni. 6. Minden csapat következtetését fel kell vázolni a Jó Csapatvezetés Mandátumához. Megjegyzések: o Meg kell érteni, hogy bár a gyerekek szín szerinti csapatokba osztása egyfajta gyorsaság és versenytényezőt hoz magával, a csapatok célja ugyanaz. o Összefoglalva az öt csapat következtetéseit, a gyerekek megértik a részvétel fontosságát a közös cél elérése érdekében. 2. Beszéljünk… az iskolai zaklatásról o Kor: 4 évestől o A játék célja: különbséget tenni az emberek megfelelő kezelése és a zaklató viselkedés között. o Kezdés előtt: - Az előző tevékenység szerint formált csapatokat tartsd meg, vagy alkoss újakat úgy, hogy minden csapatnak kijelölsz egy teljes sorozatot. o Eljárás: 1. A tanár minden csoporttól megkérdezi, hogy van-e olyan kártyájuk, ami azt mutatja, hogy minden iskolatárs boldog és elégedett, és megkéri őket, hogy hozzák közelebb azokat a kártyákat. A képek a kártyákon, látható pozícióba helyezve, felhasználhatók vita kezdeményezésére mindenki bevonásával az általuk jelzett jó viselkedésről, azokról a dolgokról, amiket együtt tehetnek meg, és milyen érzés, ha mindenki jól érzi magát. 2. Ezután a tanár megkérdezheti, melyik kártya mutat példát zaklató magatartásra, amelyiken egy gyerek elkülönülve, boldogtalanul vagy kirekesztve szerepel. (A viselkedés zaklató formáinak megkülönböztetése és az emberi kapcsolatokban elfogadhatatlannak ítélése elsődleges lépés annak megelőzésében, hogy az emberek hozzászokjanak az erőszakhoz, és hogy a zaklatás tevékenységeinek tagadását és az iránta való közömbösséget megszüntessék.) 3. A viselkedés elválasztása a személytől segít a gyerekeknek megérteni, hogy joguk van hibázni és újrakezdeni. El kell magyarázni, hogy az elfogadhatatlan és büntetendő dolog a viselkedés maga, és hogy a személy megváltozhat, és más viselkedést választhat. 4. Mindig utalással a kártyákra, kérdezd meg, van-e valaki, aki tehet bármit a kirekesztés, társadalmi környezet manipulálása, hamis vádak, csúfolódás, agresszió vagy elkülönítés ellen? Miután feltette a kérdést, a tanár kérhet olyan kártyákat, amiken az szerepel, hogy valaki segít megoldani a zaklató helyzetet. 5. A tanár megkérdezheti, hogyan tudják ezek az emberek segíteni kiküszöbölni a kártyán megjelenő zaklató szituációt. Ezután megkérheti a gyerekeket, hogy mutassák be azokat a kártyákat, amelyeken a különböző módok találhatók, ahogyan az emberek véget vetnek az iskolai zaklatásnak.
OKTATÁSI CÉLOK:
o Megelőzze az iskolai zaklatások megjelenését. o Felismerje a kezdeti jeleket, hogy megelőzze az iskolai zaklatás fejlődését: kirekesztés, hamis vádolások, agresszió, csúfolódás és megvetés. o Az empátia és mások iránti tisztelet érzését fejlessze. o Bátorítsa a kommunikációt és a párbeszédet az iskolatársak között, mint a harmonikus együttlét alapját. o Fejlessze a szociális intelligenciát a kirekesztés és zaklatás helyzetének felismeréséhez. o Megelőzze a türelmetlenség, kirekesztés és diszkrimináció problémáit. o Megértse az igényt a csoporthoz tartozásra; elfogadásra, tiszteletre és elismerésre az iskolatársaid részéről. o Felébressze a gyerekek tudatát annak elősegítésében, hogy vegyenek részt a zaklató helyzetek megelőzésében és a változás igazi szereplői legyenek. o Elősegítse az olyan készségek fejlesztését, mint a konfliktuskezelés és csapatépítés. ÖNNEK AJÁNLJUK
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|