A különböző felületű kártyákat párosíthatjuk tapintással, vagy vizuálisan hozzárendelhetjük az azonos anyagból készült tárgyak képeit is. A memória fejlesztése mellett bővíti a gyerekek tudását a tárgyak anyagának megismertetésével. Önellenőrzés a hátoldalon.
A 16 tapintós kártya felülete:
1. bőr 2. fa 3. plüss 4. alumínium 5. zsákanyag 6. műanyag 7 frottír 8. dörzspapír
A 16 fotó kártya olyan tárgyakat ábrázol, amelynek anyaga megegyezik valamely tapintós kártya felületével.
Ahhoz, hogy a gyerekek feladata könnyebb legyen a fotó kártyák hátoldalán számokat láthatunk. A kártyák 1-8-ig számozottak anyaguknak megfelelően. Az ugyanahhoz a felülethez tartozó kártyák ugyanazt a számot viselik a hátoldalukon. (minden felülethez két kártya tartozik) A tapintós kártyák hátoldalán nincsen szám, de a matricák segítségével felcímkézhetjük azokat is a fotó kártyák alapján.
Mivel két álarc és két készlet tapintós kártya található a játékban így egy időben két gyerek játszhat.
Játéklehetőségek:
A tapintós kártyák használatával: egyes felületek felismerése és leírása
- A kártyákat szórjuk szét az asztalon. A gyerekek sorban felvesznek egyet és megtapogatják a felületet majd leírást adnak róla: sima vagy érdes, hideg vagy meleg, kemény vagy puha stb.
- Végül a gyerekek megnevezik a felületeket, ha szükséges a tanár segítségével
A tapintós és a fotó kártyák felhasználásával:
- Egy játékos esetén: 8 tapintós kártyát és a 16 fotó kártyát szórjuk szét az asztalon. A játékos felvesz egy tapintós kártyát, megkeresi a hozzátartozó két fotó kártyát és a tapintós kártya mellé tesz azokat. Ha az összes kártya a helyére került, a gyerekek a kártyák megfordításával ellenőrzik a megoldásuk helyességét.
- Két játékos esetén: A 16 tapintós kártyát osszuk két csoportba (8 kártya egy csoportba, mindegyik felületből egy-egy). Tegyük ugyanezt a fotó kártyákkal is. Mindkét játékos kap 8 tapintós és 8 fotó kártyát. Ezután párosítják az egyes felületeket és tárgyakat.
Az álarc és a tapintós kártyák használatával:
- A játékos felveszi az álarcot, a kártyákat pedig szétszórjuk az asztalon. A játékos sorban felvesz egy kártyát és megpróbálja kitalálni és megnevezni melyik felület az.
- A 16 tapintós kártyát osszuk két csoportba és a játékosok álarcban megpróbálják párosítani azokat.