|
||||||
BELÉPÉS
TERMÉK MENÜ Kérjük válasszon az alábbi menüpontok közül, vagy használja a fent található termékkeresőt! AZONNAL ÁTVEHETŐ BÖLCSŐDEI ÉS ÓVODAI BÚTOROK SZŐNYEG KATALÓGUS AKCIÓS TERMÉKEK KÉSZLETKISÖPRÉS ÚJDONSÁGOK LEGKEDVELTEBBEK PSZICHOLÓGIAI TÁRSASJÁTÉKOK BAMBI TERMÉKCSALÁD KÉSZSÉGFEJLESZTŐ ESZKÖZÖK JÁTÉKOK KREATÍV- ÉS RAJZESZKÖZÖK HANGSZEREK SPORTSZEREK SZABADTÉRI JÁTÉKOK BÖLCSŐDÉKNEK AJÁNLJUK ÓVODÁKNAK AJÁNLJUK ISKOLÁKNAK AJÁNLJUK BÚTOROK ÉS TEXTÍLIÁK ÉTKEZÉS ÉS ÉTKEZTETÉS KÖNYVEK PEDAGÓGUSOKNAK JÁTSZÓTÉRI - ÉS KÜLTÉRI ESZKÖZÖK JÁTSZÓHÁZAKNAK MÁRKÁK KOSÁR A kosárban levő termékek értéke: 0 Ft KOSÁR TARTALMA KUPON KÓD: |
TERMÉKLEÍRÁS
JÁTÉKSZABÁLY
FEJLESZTÉSI TERÜLETEK:
- Verbális-nyelvi intelligencia - Logikai-matematikai intelligencia - Vizuális-térbeli intelligencia - Zenei intelligencia - Testi-kinesztikus intelligencia - Intraperszonális intelligencia - Interperszonális intelligencia - Természeti intelligencia DIDAKTIKUS CÉLOK o Felfedezni, hogy nem egyetlen intelligencia létezik. o Megismerni az összetett intelligencia elmélet 8 intelligenciáját (Howard Gardner). o Felkelteni a különböző intelligenciák iránti érdeklődést. o Azonosítani az intelligenciákat, amelyek dominálnak az egyes emberekben és az önismeret fejlesztése. o Az együttműködés, a segítőkészség és a csapatmunka ösztönzése. o Az interdiszciplináris csapatok előnyeinek megismerése. o A kreativitás és a képzelőerő fejlesztése. Verbális-nyelvi intelligencia - Tartalma: Képes hatékonyan kifejezni és megértetni az ötleteit a nyelv segítségével. Képes a szavakat szóban és írásban egyaránt használni. - 1. kihívástípus (1-4. kártya): Ki kell találni egy eredeti történetet a kártyán megjelenő képek segítségével. - 2. kihívástípus (5-8. kártya): Meg kell figyelni a képeket és jelezni, hogy melyik tér el a többitől. Meg kell indokolni a választ. (Pl. sárgarépa, mert a föld alatt terem.) Logikai-matematikai intelligencia: - Tartalma: Képes gyors szellemi számítások végzésére, matematikai problémák megoldására, tudományos módszerek használatára, induktív és deduktív érvelésre, valamint numerikus vagy logikai minták meghatározására. - 1. kihívástípus (9-12. kártya): Ki kell jönnie a kártya alján lévő számnak vagy mennyiségnek a kártya felső részén szereplő számokból vagy mennyiségekből. A megfelelő műveleteket kell használni. - 2. kihívástípus (13-16. kártya): Ki kell választania egy lehetőséget a sorozat folytatásához és elmagyarázni a választ. Vizuális-térbeli intelligencia - Tartalma: Képes a térbeli problémák megoldására, az egyforma képek különböző perspektíváinak felismerésére és képes fejben forgatni az objektumokat. Képes az ötletek vizualizálására, és meg tudja azokat tervezni vagy rajzolni három dimenzióban. - 1. kihívástípus (17-20. kártya): Melyik forma illeszkedik a lyukba? Meg kell indokolnia a választ. (Például C. ábra, balra fordítva) - 2. kihívástípus (21-14. kártya): Induljon ki a nyílból és derítse ki, melyik betűhöz vezeti el a labirintus. (Például B-hez vezeti el). Zenei intelligencia - Tartalma: Képes a zene, az éneklés, a hangszerek megértésére, megkülönböztetésére és kifejezésre a segítségükkel, könnyedén képes zenei darabok olvasására és komponálására. - 1. kihívástípus (25-28. kártya): Reprodukálja a bemutatott ritmust. Mindegyik pontnál a tenyerével és mindegyik oszlopnál két ujjával kell az asztalon ütnie ritmust. - 2. kihívástípus (29-32. kártya): Elénekel egy dalt, ami a képhez kapcsolódik (Pl. Boldog születésnapot) Testi-kinesztetikus intelligencia - Tartalma: Képes a testét precíz mozgások és tevékenységek végzésére használni a kitűzött cél elérése érdekében. Használja a testi képességeket, mint az erőt, a sebességet, a hajlékonyságot, a koordinációt és az egyensúlyt. - 1. kihívástípus (33-36. kártya): Elvégzi a kártyán szereplő mozdulatokat, és megismétli a jelzés szerint (Pl. “x3” = háromszor kell megismételni). - 2. kihívástípus (37-40. kártya): Felveszi a karakter pozícióját és megpróbál 5 másodpercig ebben a helyzetben maradni. Intraperszonális intelligencia - Tartalma: Képes megismerni mindazokat az aspektusokat, amelyek önmagunkhoz és a gondolkodásmódunkhoz, az érzéseinkhez és a cselekedeteinkhez tartoznak. Ez az önismeret, amit magunkról tudunk. - Kihívás (41-48. kártya): A két kép közül melyikkel tud jobban azonosulni? Próbálja meg elmagyarázni, hogy mi tetszik, vagy mit szeret a választott lehetőségben. Kezdheti például azzal, hogy „jobban azonosulok...” vagy „jobban tetszik...”. Például jobban azonosulok a kutyához, mert szeretem, ha körülvesznek az emberek, mindig szeretek játszani és szófogadó vagyok. Interperszonális intelligencia - Tartalma: Képes optimális módon interakciót folytatni másokkal, figyelembe véve, hogyan érzik magukat, képes vezetni egy csapatot és odafigyelni az igényekre. - Kihívás (49-56. kártya): Több játékos segítségével (2-8) bemutatja a kártyán megjelenő betűt, számot vagy jelet. Képesnek kell lennie arra, hogy koordinálja az összes játékost a cél érdekében Természeti intelligencia - Tartalma: Képes arra, hogy érzékelje, megkülönböztesse és kategorizálja a különböző élőlények, természeti jelenségek vagy különböző környezetek vagy élőhelyek közötti kapcsolatokat. Ismeretet szerez a természetről és a környezetről. - Kihívás (57-64. kártya): Felismeri, milyen közös elemei vannak a kártyákon látható képeknek (pl. hideg éghajlaton élő állatok)
1. játékforma – Interdiszciplináris módszer
A cél a nyolcszögletű intelligencia kirakó megfejtése egy-egy darabkával minden színből (egy darabka minden intelligenciához). Egyénileg vagy 2-5 játékosból álló csapattal is játszható. 1. Elmagyarázzuk a különböző intelligenciákat és az egyes intelligenciákhoz kapcsolódó ikonokat és színeket a kártyákon. 2. Előlappal lefelé fordítjuk a kártyákat 8 különálló pakliba, intelligenciák alapján. 3. Eldöntjük, hogyan következzenek egymás után a játékosok vagy a csapatok. 4. Az első játékosnak vagy csapatnak vennie kell egy kártyát a kiválasztott pakliból, és hangosan ki kell mondania, melyik intelligenciához tartozik a kihívás, amit végre kell hajtania. Azután megfordítja a kártyát és megpróbálja megoldani a kihívást. Ha csapatban játszanak, eldönthetik, hogy közösen oldják meg vagy csak az egyikük. 5. Ha teljesítik a kihívást, kapnak egy kirakódarabkát azzal az intelligenciával, amivel dolgoztak, ellenkező esetben a következő körben újra megpróbálhatják. 6. A következő játékosra vagy csapatra kerül sor. 7. Az a játékos vagy csapat nyer, aki először rakja ki a teljes kirakóst az összes intelligencia egy-egy darabjával. 2. játékforma – Egy intelligencia szakértője Az egyes játékosok vagy csapatok célja az, hogy egyetlen intelligencián dolgozzanak az egyes játékok során. 1. Előlappal lefelé fordítjuk a kártyákat 8 különálló pakliba, intelligenciák alapján. 2. Körönként minden csapat húz egy kártyát a saját intelligenciája paklijából és megpróbálja megoldani a kihívást. Ha sikerül nekik, kapnak egy kirakódarabkát az intelligencia színével. 3. Ezután a következő csapatra kerül sor, és így tovább. 4. Az a csapat nyer, akik először szerzik meg a saját intelligenciájuk mind a 8 darabját, és kirakják a nyolcszögletű kirakóst. *Megjegyzések: Az egyes csapatokhoz rendelt intelligencia szabadon választható vagy a is kiválaszthatja, aki vezeti a játékot. A cél az, hogy lecserélje az intelligenciát minden játék után, hogy különböző intelligenciákon dolgozhassanak. Egyénileg is lehet játszani, hogy megismerjük az egyes emberek erősségeit és domináns intelligenciáit valamint javítsuk és fejlesszük a kevésbé kiemelkedőket. ÖNNEK AJÁNLJUK |
|||||
|